Adwords Tips

ADWORDS TIPS

DRIVS AV WEBB OCH ADWORDSBYRÅN TEVEO I GÖTEBORG

5 självklara tips för att göra din landningssida optimal i Adwords

landningssida för adwords

När man skapar en Adwords-kampanj med tillhörande annonser så behövs oftast en anpassad landningssida. Du har ju oftast en baktanke med att locka in besökare via annonser, vare sig det handlar om rena konverteringar, att de ska köpa något, fylla i ett formulär eller veta mer om din verksamhet.

Därför är det viktigt att inte bli lat och lotsa alla potentiella annonsklickare till din startsida. Att ha en bra, högst relevant och riktad landningssida för besökare att landa på är A och O. Vi har redan täckt hur man skriver en bra annonstext, så då kommer nästa fråga:

Hur säkerställer man att just ens egen landningssida kommer att konvertera besökare?

Läs mer: 5 självklara tips för att göra din landningssida optimal i Adwords

Att läsa statistik i Analytics

Lägga till segment i analytics

I dagens avnitt lämnar vi adwordssystemet för att gå över till att titta på Analytics. Medan vi i adwords kan se vilka annonser som klickats och vilka sökord som lett till konverteringar så kan vi i Analytics få information om vad besökaren gör på din webbplats. Den här artikeln riktar sig främst till er som redan har lite koll på Analytics.

Vad använder vi då Analytics till? Informationen i Analytics är uppdelad i ett par huvudsegment, vem som kommer till din webbsida, hur dom kom dit och vad de gör där. Det är även möjlight att spåra målomvandlingar och köp. Standardvyn ger dig information om samtliga besökare. Du kan se besöksantal, följa trender över tid, trafikkällor och konverteringar. Något det inte används lika ofta till är jämföra hur besökarna från olika trafikkällor beter sig i jämförelse med varandra.

Läs mer: Att läsa statistik i Analytics

Youtube utvecklar Trueview - inkluderar Cards för bättre interaktivitet

Youtubeannonsering med adwords

Det är nio år sedan Google köpte Youtube och fem år sedan Youtube introducerade ett nytt sätt att annonsera - Trueview, Instream, Overlay och allsköns metoder presenterade nya möjligheter för annonsörer runtom i världen att effektivt skapa videor och få ut sin reklam på världens största videosajt. Youtube-annonseringens relativt underliga tillvägagångssätt, att låta åskådaren välja mellan att skippa eller se på reklamen, visade sig bli en succé och framtiden ser fortsatt ljus ut. Exempelvis jobbar vi som ligger bakom Adwords-tips, Teveo Adwordsbyrå Göteborg, med Youtubeannonsering via Adwords och vi propsar för att fler ska börja göra det. Det är ett intressant medie som är relativt outforskat, än idag.

Läs mer: Youtube utvecklar Trueview - inkluderar Cards för bättre interaktivitet

Att skriva bra annonstexter

tips för att skriva annonstexter i adwords

En av de viktigaste delarna av ditt adwordskonto är Annonstexterna. Det är den enda delen av sökkampanjerna som är synlig för en utomstående. De ska locka till klick och är avgörande för om ditt adwordskonto kommer att prestera bra eller inte. I varje annonsgrupp finns minst en textannons som visas när en sökning överensstämmer med annonsgruppens inställningar och sökord. Textannonsen består av flera delar, både synliga och osynliga.

Läs mer: Att skriva bra annonstexter

Sök artiklar om att annonsera på googleSök Artiklar

Adwords blogg informationInformation

Teveo är en webb och AdWords byrå i Göteborg. Här på vår blogg Adwords tips kommer vi presentera tips och nyheter om att annonsera på Google genom Google AdWords kampanjer. Bloggen lanserades i september 2012 och kommer att uppdateras kontinuerligt.

Behöver ditt företag hjälp med att lägga upp en kostnadseffektiv AdWordskampanj, eller har du någon fråga om AdWords som du inte kunde hitta svaret på? Slå en signal eller skicka ett mail med formuläret nedan.

031 - 314 75 00
Webb: www.teveo.se

AdWords Certifierad Byrå i Göteborg

Skicka ett mailSkicka Mail