Adwords Tips

ADWORDS TIPS

DRIVS AV WEBB OCH ADWORDSBYRÅN TEVEO I GÖTEBORG

LinkedIn vs. Google Adwords

linkedin annonsering

LinkedIn har sedan starten 2003 växt till sig en del och har på senare tid successivt tagit sin rättmätiga plats som en alltmer inflytelserik plattform för professionella aktörer. På LinkedIn kan man fostra sina jobbrelaterade kontakter, ta del av nyheter och avslöjanden direkt från sin utvalda bransch eller sitt favoritföretag och visa upp sin professionella, arbetsidkande sida. I takt med att sidan blivit större och större så har också behovet av att expandera inom olika områden också växt, och därför kommer det inte som någon överraskning när LinkedIn sedan tidigare erbjudit sin egna version av Google Adwords eller för den delen Facebookannonser – LinkedIn Ads.

Läs mer: LinkedIn vs. Google Adwords

Hitta mer information om ditt konto under “Dimensioner”

mer info om dina adwordsannonser under dimensioner

AdWords innerhåller så mycket siffror att man nästan drunknar I det. Det går att hitta information om klick, visningar, konverteringar och mycket mer under flikarna för kampanjer och annonsgrupper.

För oss som arbetar aktivt med konton räcker dock oftast den informationen inte för att ta välavvägda beslut. Vi måste även kunna hitta information om tidpunkter, geografiska platser och så vidare. Den informationen hittar du under fliken Dimensioner.

Läs mer: Hitta mer information om ditt konto under “Dimensioner”

Identifiera din ideala målgrupp genom Dimensioner

Geografiska dimensioner

Mycket utav arbetet som vi SEM:are sysslar med handlar om analys och att hitta målgrupper som är lönsamma för att veta hur vi ska fortsätta förbättra våra resultat. I AdWords finns mycket data för att identifiera dessa grupptyper.

I fliken Dimensioner hittar vi ett gäng med attribut som vi kan koppla våra mätvärden till för att öka vår lönsamhet.

Läs mer: Identifiera din ideala målgrupp genom Dimensioner

Google fokuserar på app-annonser

Google fokuserar på app-annonser

Google fortsätter med sina app- och "re-engagement"-kampanjer för att hjälpa utvecklare att nå de rätta potentiella användarna vid rätt tillfälle. Ett ytterligare led i deras satsning är att man nu kan framhäva Android-appar på Google Display Network.

Läs mer: Google fokuserar på app-annonser

Sök artiklar om att annonsera på googleSök Artiklar

Adwords blogg informationInformation

Teveo är en webb och AdWords byrå i Göteborg. Här på vår blogg Adwords tips kommer vi presentera tips och nyheter om att annonsera på Google genom Google AdWords kampanjer. Bloggen lanserades i september 2012 och kommer att uppdateras kontinuerligt.

Behöver ditt företag hjälp med att lägga upp en kostnadseffektiv AdWordskampanj, eller har du någon fråga om AdWords som du inte kunde hitta svaret på? Slå en signal eller skicka ett mail med formuläret nedan.

031 - 314 75 00
Webb: www.teveo.se

AdWords Certifierad Byrå i Göteborg

Skicka ett mailSkicka Mail